نگهداری سگ نگهبان

نگهداری سگ نگهبان و آموزش فرمان پذیری سگ برای محافظت از اموال و خانواده انجام می‌شود. برخلاف آنچه که ممکن است فکر کنید، اغلب سگ های نگهبان برای حمله کردن آموزش داده نشده‌اند، در عوض برای دفاع از افراد و محیط مورد نظر در صورت ورود و یا حمله‌ی افراد غریبه آماده میشوند.

آموزش فرمان پذیری سگ زمانی که قرار باشد شخص به نگهداری سگ نگهبان بپردازد، با تربیت سگ خانگی به عنوان یکی از حیوانات آپارتمانی بسیار متفاوت است.

نگهداری سگ نگهبان و آموزش آن

آموزش فرمان پذیری سگ و تبدیل کردن او به یک سگ نگهبان فرآیندی نسبتا طولانی است و صبر و زمان بسیار زیادی را طلب میکند؛

اما نتیجه آن یک سگ است که نه تنها شما را در برابر تهدید محافظت می‌کند، بلکه در شرایط غیر تهدید نیز رفتاری راحت و دوستانه با شما خواهد داشت و بهترین نوع روابط میان انسان‌‌ها و حیوانات را با شما برقرار می‌کند.

انواع بازی با سگ و حتی استفاده از اسباب بازی حیوان خانگی میتواند برای آموزش سگ تاثیرگذار باشد؛ لذا برای شروع نگهداری سگ نگهبان و آموزش فرمان پذیری سگ خود میتوانید ملزومات مورد نیاز را از یک اپلیکیشن سفارش آنلاین مانند پتیا تهیه کنید.

تفاوت سگ نگهبان و سگ حمله

در این بحث لازم است که تفاوت بین یک سگ گارد یا نگهبان و یک سگ حمله را تشخیص دهید.

در هنگام نگهداری سگ نگهبان به او آموزش داده می‌شود که صاحب خود را از حضور غریبه یا مزاحم مطلع کند و در صورت لزوم اقدام به دفاع نماید.

آموزش فرمان پذیری سگ برای سگ های نگهبان به طور معمول شامل آموزش برای حمله و یا رفتار بیش از حد تهاجمی نسبت به یک غریبه نمی‌شود. بنابراین، سگ های نگهبان در حمله کردن خوب عمل نمی‌کنند.

سگ حمله کننده اغلب توسط پلیس و مراجع  قانونی استفاده می شود. آموزش فرمان پذیری سگ برای حمله شامل پاسخگویی سریع آنها به فرمان حمله و به تهدیدات و مزاحمت های احتمالی است.

بیشتر سگ های حمله کننده به خوبی آموزش دیده‌اند و به شیوه‌ای پرخاشگرانه عمل نخواهند کرد؛ مگر اینکه توسط صاحبشان به آنها دستور داده شود.

با این حال سگ هایی که به خوبی آموزش دیده‌اند، می‌توانند بدون هشدار حمله کنند و خطر جدی برای انسان ها و دیگر حیوانات ایجاد کنند.

نژاد سگ را تشخیص دهید!

تعیین اینکه نژاد سگ شما برای چه آموزشی مناسب است، بسیار مهم خواهد بود؛

اگرچه بیشتر سگ ها می‌توانند برای سگ نگهبان بودن، آموزش ببینند؛ اما برخی از نژادهای سگ، نگهبان های بهتری هستند.

به عنوان مثال، نژادهای کوچکتر مانندChow Chows،pugs و Shar Pei سگ های نگهبان خیلی خوبی خواهند بود و در نژادهای بزرگتر دوبرمن پینچرز، ژرمن شپرد و آکیتا سگهای نگهبان عالی خواهند شد.

بعضی از نژادها مانند ژرمن شپرد و دوبرمن پینچرها می توانند آموزش ببینند تا هم سگ نگهبان باشند هم سگ حمله کننده.

ویژگی های شخصیت یک سگ نگهبان ایده آل

برخلاف باور افرادی که به نگهداری سگ نگهبان میپردازند، سگ نگهبان خوب نباید به هر برخوردی واکنش نشان دهد.

به طور کلی، یک سگ نگهبان خوب باید محافظ صاحب خود و املاکش باشد و در مواقع لازم به دستورات مالک خود گوش دهد.

یک سگ نگهبان خوب قاطع است؛ این لزوما به این معنی نیست که او بیش از حد تهاجمی باشد؛ بلکه به این معناست که هر آنچه را که می خواهد، بدست می‌آورد.

همچنین در برخورد با یک وضعیت یا فرد جدید نمیترسد و اعتماد به نفس لازم برای برخورد صحیح را دارد.

توانایی تشخیص یک فرد مهاجم از یک غربیه‌ی بی‌خطر نیز یکی دیگر از ویژگی های مهم یک سگ نگهبان خوب است.

سگی که به خوبی تربیت شده است، قادر خواهد بود که صاحب خود را از حضور یک غریبه آگاه کند، بدون آنکه به آنها حمله کند و یا رفتار تهاجمی داشته باشد.

در مجموع میتوان گفت نباید در نگهداری سگ نگهبان شک کنید؛ چرا که سگ نگهبان وفادارترین نوع سگ به شماست، همیشه میخواهد از شما دفاع کند و برای محافظت از شما هر کاری را انجام می‌دهد.

News source

18 Februrary 2019 - 09:19

User Review

Total Score

No Comment Post yet

Submit Comment

Your Score