طرز نگهداری ماهی قرمز

طرز نگهداری ماهی قرمز برای دوستداران این حیوانات کوچک موضوع جالبی است که در این مقاله به تفصیل به آن خواهیم پرداخت.

ماهی قرمز کوچک همان ماهی طلایی (Goldfish) است. این ماهی، گونه‌ای معمول از ماهیان است که همه ما آن را بر روی سفره هفت سین در عید نوروز دیده‌ایم.

طرز نگهداری ماهی قرمز به گونه‌ای است که می توان از آن در خانه نگهداری کرد تا جایی که علاقمندان به حیوانات کوچک و بی‌صدا، این نوع ماهی را به عنوان یکی از حیوانات خانگی آپارتمانی در بین خود می‌پذیرند.

ماهی قرمز به علت پایین بودن هزینه خرید در دسترس همه افراد، از جمله کسانی که از روابط میان انسان ها و حیوانات آگاهی چندانی ندارند، نیز، قرار دارد.

اما عدم آگاهی این افراد از طرز نگهداری ماهی قرمز و بیماری ماهی قرمز سبب شده است که مرگ و میر آنها در روزهای اول نگهداری به شدت بالا باشد.

حتی اگر قصد ندارید برای طولانی مدت ماهی های قرمز را نگهداری کنید؛ اطلاع از این جزئیات به شما کمک می‌کند که طول عمر ماهی های قرمز سفره هفت سین خود را افزایش دهید.

6 نکته مهم در طرز نگهداری ماهی قرمز

ظرف نگهداری ماهی قرمز

مهم ترین عامل در نگهداری ماهی طلایی، محل زندگی او است. از ظروف یا به اصطلاح تنگ های کوچک برای نگهداری ماهی استفاده نکنید.

ماهی ها به اکسیژن موجود در آب احتیاج دارند. این اکسیژن از طریق سطح هوایی که با آب در تماس است، تامین می‌شود. در نتیجه، هرچه سطح بالایی ظرف بزرگتر باشد، اکسیژن بیشتری به ماهی می‌رسد.

شما می‌توانید از فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی مانند اپلیکیشن پتیا نسبت به خرید ظروف مناسبت برای نگهداری از ماهی اقدام نمایید.

آبی که در آن ماهی قرمز نگهداری می‌شود

همانطور که می‌دانید آب لازمه‌ی حیات آبزیان و مهم ترین نکته در نگهداری ماهی قرمز است.

آب مناسب برای ماهی ها باید عاری از هرگونه مواد شیمیایی باشد؛ بدین منظور شیر آب را باز کنید و اجازه دهید مقداری آب از شیر برود تا رسوبات احتمالی در لوله خارج گردد. آب آلوده می‌تواند باعث بیماری ماهی قرمز گردد.

یک ظرف را پر از آب تازه کرده و اجازه دهید چندین ساعت بماند تا املاحی مانند کلر از آن خارج شود و با دمای محیط یکسان شود.

نکته بعدی این است که برای کاهش استرس ماهی در حین تعویض آب، هیچ گاه آب تنگ ماهی ها را به یکباره عوض نکنید. ابتدا مقداری از آب ظرف را خالی کنید و با آب تازه جایگزین کنید.

غذای ماهی قرمز

از دیگر نکات مهم در طرز نگهداری ماهی قرمز غدای آنهاست. اگر قصد خرید غذای مناسب آنها را دارید باید غذای مخصوص Goldfishes باشد.

این نوع غذا شامل پروتئین و ویتامین است. ماهیان قرمز معمولا هر نوع غذایی را می‌خورند و این بدین معنی است اگر دسترسی به غذای مناسب آنها ممکن نبود، می‌توانید از خرده های نان و شیرینی به مقدار کم برای تغذیه آنها استفاده کنید.

در نظر داشته باشید وعده غذایی ماهی ها باید طوری باشد که ظرف آب را آلوده نکند. این آلودگی ممکن است باعث بیماری ماهی قرمز گردد. در نتیجه، در وعده های جداگانه و به مقدار کم به آنها غذا دهید.

دمای ظرف ماهی قرمز

دمای مناسب برای ماهی ها معمولا بین 10 تا 25 درجه سانتیگراد می‌باشد. دمای محیط برای ماهی ها هرگز نباید به یکباره تغییر پیدا کند.

نور مناسب برای نگهداری ماهی قرمز

یکی دیگر از نکات مهم در طرز نگهداری ماهی قرمز، نور است. این موجود نیز همانند موجودات دیگر به نور احتیاج دارد. این موجود کوچک را هرگز در زیر نور مستقیم خورشید نباید نگاه داشت. نور باید به گونه‌ای باشد که تفاوت شب و روز برای او محسوس گردد.

بیماری ماهی قرمز یا گلد فیش

اگر شما در یک ظرف بزرگ از چندین ماهی نگهداری می‌کنید، بلافاصله پس از تشخیص بیماری در هر یک از آنها، او را از باقی ماهی ها جدا کنید و ظرف را ضد عفونی نمایید. شایع ترین بیماری ماهی قرمز عبارت است از:

  • پوسیدگی دم و باله
  • بیرون زدگی چشم ها
  • ظهور لکه های سفید
  • شنای غیر طبیعی

News source

18 Februrary 2019 - 09:19

User Review

Total Score

No Comment Post yet

Submit Comment

Your Score