مضرات نگهداری گربه

مضرات نگهداری گربه همانند مزایای آن جزو اصول نگهداری گربه است؛ البته در ابتدا باید مواردی را قبل از خرید این حیوان خانگی رعایت کرد و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش داد.

برای بالا بردن اطلاعات خود در این زمینه سری به سایت پتیا بزنید و اگر قصد خرید یک حیوان خانگی مثل گربه را دارید، می‌توانید برای تهیه غذا و ملزومات بهداشتی حیوان خانگی خود از انواع فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی بهره بگیرید.

مواردی که باید قبل از خرید گربه به آن توجه داشت:

  • دست کشیدن روی موی گربه و اطمینان از صافی و نمدی بودن موی حیوان
  • بررسی مو و بدن گربه به سبب عاری بودن حیوان از کک
  • تمیز بودن پوشش بدن گربه و نرسیدن بوی نامطبوع از بدن او به مشام شما
  • بررسی استحکام عضلات و رشد مناسب بدن حیوان
  • تمیز بودن و بدون آلودگی گوش گربه خصوصا بچه گربه
  • تمایل به انتخاب و خرید بچه گربه به جای گربه بالغ
  • شفاف و تمیز بودن چشم ها و عاری از هرگونه اشک و قرمزی
  • بررسی دندان های گربه
  • صورتی بودن مخاط دهان و لثه ها
  • دهان و زبان بدون زخم و عاری از هرگونه جراحت
  • گرم بودن اندک و خیس نبودن بینی گربه
  • تنفس عمیق و طبیعی و بدون خس خس کردن
  • لمس شکم گربه به علت بررسی گود و سفت نبودن این ناحیه
  • انتخاب نژاد خالص به جای نژاد دورگه

بسیاری از کودکان و بزرگسالان به نگهداری از گربه تحت عنوان بهترین حیوان خانگی علاقه نشان می‌دهند؛

اما برای حفظ سلامت خود و کودک یا کودکانتان باید اطلاعات خود را در زمینه مراقبت از حیوان خانگی بالا ببرید و مزایا و مضرات نگهداری گربه را بدانید.

مضرات نگهداری گربه

عدم حساسیت به حیوانی چون گربه یکی از اصول نگهداری گربه است که قبل از خرید و علاقه نشان دادن به نگهداری از او، باید در نظر گرفته شود.

در عین اینکه ورود یک حیوان خانگی مانند گربه، باعث خوشحالی اعضای خانواده می‌شود، اما باید از این نکته که هیچ کدام از افراد خانواده‌ی شما به گربه و ریزش موی این حیوان آلرژی نداشته باشند، مطمئن شوید؛ زیرا در غیر این صورت این مسئله یکی از مشکلاتی محسوب می‌شود که در گروه مضرات نگهداری گربه برای شما قرار می‌گیرد.

اگر فردی از اعضای خانواده شما به گربه حساسیت داشته باشد، به احتمال خیلی قوی به شوره موی گربه و بزاق دهان این حیوان نیز واکنش نشان می‌دهد که این مشکل با علائمی چون عطسه، سرفه، خس خس کردن سینه و قرمزی و آبریزش چشم نمایان می‌شود.

از دیگر مضرات نگهداری گربه این است که برخی از بیماری های گربه در دسته بیماری های مشترک با انسان قرار می‌گیرد که این نکته امری مهم تلقی شده و باید بدان توجه خاص داشت.

توکسوپلاسموز یا بیماری انگلی از نوع بیماری های مشترک گربه با انسان است که می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در منزل شما شود و این نکته در گروه مضرات نگهداری گربه قرار می‌گیرد.

دو مورد از مشکلاتی که ممکن است برای خانم ها ایجاد کند، احتمال نازایی و سقط جنین در خانم های باردار است که این دو مورد در خانواده ای که به این موارد حساس هستند، جزو دسته مضرات نگهداری گربه محسوب می‌شود.

بیماری توکسوپلاسموز در گروه مضرات نگهداری گربه به حساب می آبد و ممکن است برای افراد سالم و بزرگسال بیماری ای شبیه آنفولانزا ایجاد کند و باعث مشکلاتی چون ضعف در سلامت ایمنی بدن، تب و درد عضلات شود.

به علت وجود یک سری میکروب زیر ناخن های گربه، چنگ گرفتن یا خراشیدگی توسط او بر روی پوست انسان ممکن است باعث آلودگی و بیماری در بدن انسان شود و این از مضرات نگهداری گربه به حساب می‌آید.

این میکروب ها می‌توانند باعث ایجاد مشکلاتی چون تب، تهوع و سردرد شوند.

تربیت نادرست حیوان خانگی چون گربه می‌تواند از مضرات نگهداری گربه به حساب بیاید؛ زیرا این امر باعث می شود گربه مطیع و مسئولیت پذیر نباشد و موجب بروز مشکلات شود.

پنج اصل مهم در اصول نگهداری گربه

اولین مورد اساسی در زندگی گربه تغذیه است که شامل غذاهای خشک و صنعتی، غذاهای مرطوب، غذاهای نیمه مرطوب و غذاهای تهیه شده‌ی خانگی است.

دومین مورد بازی و سرگرمی است؛ زیرا این حیوان بسیار بازیگوش است و سرگرمی را دوست دارد.

سومین مورد از اصول نگهداری گربه مربوط به پیرایش و آرایش اوست که شامل اصلاح ناخن ها و موهایش می‌باشد.

شانه زدن موهای گربه به علت جلوگیری از گره خوردن آنها امر مهمی است.

چهارمین اصل از این پنج اصل، رعایت نظافت اوست. برای اینکه بدن گربه خانگی از انواع کک و انگل عاری باشد و از بیمار شدن او جلوگیری شود، باید این اصل که از اصول نگهداری گربه است را رعایت کنید.

پنجمین مورد در بحث نگهداری گربه خواب این حیوان است. محل خواب او باید در محیطی ساکت و عاری از هرگونه رطوبت و سرما باشد.

توصیه هایی برای کاهش مضرات نگهداری گربه

جارو زدن هر روز یا حداقل یک روز در میان خانه به سبب پاکسازی منزل و جلوگیری از ایجاد مشکلاتی که قرار است موی گربه برای اعضای خانواده به بار بیاورد و توجه به اینکه این مشکلات جزو دسته مضررات نگهداری گربه محسوب می شوند، امری ضروری است.

مثال دیگری که می‌توان در دسته‌ی مضرات نگهداری گربه دانست، بوی نامطبوع ادرار گربه است.

به همین سبب توصیه‌ای که می‌توان متذکر شد، این است که در صورت امکان سعی کنید از حیوان خانگی خود در محیطی خارج از منزل نگهداری کنید.

همیشه به یاد داشته باشید تعداد دفعات دفع ادرار گربه خود را بررسی کنید تا از کیفیت سلامت جسمانی او آگاه باشید.

اگر در خانه خود از حیوان خانگی مانند گربه نگهداری می‌کنید، برای مطبوع کردن هوای منزلتان از فیلتر تصفیه استفاده کنید و از مضرات نگهداری گربه بکاهید.

برای افرادی که جفت گیری گربه را در زمره‌ی مضرات نگهداری گربه به حساب می‌آورند، عقیم کردن این حیوان امری ضرورری است.

News source

18 Februrary 2019 - 09:19

Tags

  • موی_گربه_در_معده_انسان
  • معایب_گربه_پرشین

User Review

Total Score

No Comment Post yet

Submit Comment

Your Score