بیماری در پرندگان زینتی

بیماری در پرندگان زینتی و آگاهی از انواع بیماری پرندگان برای صاحبان این نوع از پرندگان خانگی بسیار مهم است.

بیماری ها و اختلالاتی که می‌توانند حیوانات آپارتمانی با ارزش شما را تحت تاثیر قرار دهند، با واکسیناسیون حیوانات اهلی و تشخیص زودهنگام بیماری قابل پیشگیری و درمان بوده و در بسیاری موارد برای بقای آنها مهم است.

بنابراین، مهم است که در مورد برخی از شایع ترین انواع بیماری پرندگان و همچنین نحوه تشخیص علائم بیماری در پرندگان زینتی اطلاعات کافی داشته باشیم.

اگر متوجه علائم بیماری در پرندگان زینتی شده‌اید یا سایر رفتارهای نامطلوب را در آنها مشاهده نموده‌اید؛ باید به یک کلینیک‌ دامپزشکی معتبر مراجعه کنید.

بیماری در پرندگان زینتی

یکی از مهمترین علائم انواع بیماری پرندگان، تغییر رفتار در آنهاست؛ متاسفانه پرندگان خانگی تا قبل از بیمار شدن علائم چندان مشخصی را بروز نمی‌دهند.

بعضا چنین به نظر می‌رسد که استفاده از قفس پرندگان خانگی ممکن است برای جلوگیری از بروز انواع بیماری پرندگان تاثیرگذار باشد؛ در حالی که این فکر اشتباه است.

محققان بر این باور هستند که پرندگان خانگی به اندازه‌ی همنوعان دیگر خود که در طبیعت زندگی می‌کنند، در معرض بیمار شدن هستند.

شایع ترین بیماری‌ها در میان پرندگان خانگی را می‌توان چنین نام برد:

  • عفونت های باکتریایی
  • سرطان
  • انواع آلودگی
  • ویروس ها
  • اختلالات هورمونی
  • کمبود ویتامین و مواد معدنی

خبر خوب این است که در بیشتر موارد، بیماری در پرندگان زینتی پس از تشخیص قابل درمان می‌باشد.

پنج علامت خطرناک برای سلامتی

تشخیص بیمار شدن پرندگان زینتی و ابتلای آنها به انواع بیماری پرندگان کار آسانی نیست؛ اما دقت کردن به علائمی مانند ضعف و بی حالی، کاهش سطح انرژی، کز کردن، گوشه گیری، خر خر کردن یا آواز نخواندن میتواند موثر باشد.

کمبودهای غذایی

توجه به غذای حیوانات خانگی و استفاده از مکمل ها بهترین منبع برای جلوگیری از بیماری های مربوط به کمبود تغذیه هستند.

پرندگانی که رژیم غذایی آنها حاوی مکمل ها و مواد معدنی مورد نیاز است، نسبت به سایرین از مقاومت و سلامت بدنی بهتری برخوردار خواهند بود.

دقت نمایید همیشه تهیه مکمل ها باید از یک فروشگاه معتبر یا اپلیکیشن سفارش آنلاین مانند پتیا صورت پذیرد.

عفونت‌های مخمری

لکه های سفید در دهان و روی شکم ممکن است علائم انواع بیماری پرندگان مانند کاندیدیازیس (برفک) باشند. این عفونت ها در پرندگان جوان بسیار شایع بوده و با داروهای ضد قارچی قابل درمان هستند.

ژیاردیا

این یک بیماری رایج در میان پرندگان خانگی می‌باشد که علائم قابل توجهی شامل اسهال، پوست خشک و خارش را به همراه دارد.

پرندگان مبتلا به ژیاردیا (Giardia) ابتدا دچار خارش هستند و اغلب پرهای خود را برای از بین بردن می‌خارانند. ژیاردیا ممکن است با دارو درمان شود، اما درمان آن سخت خواهد بود.

عفونت های باکتریایی

قفس پرنده می تواند با پاتوژن های باکتری آلوده شود و سپس پرندگان پس از قرار گرفتن در معرض آن به عفونت های باکتریایی مبتلا می‌شوند.

یک پرنده که از یک عفونت باکتریایی رنج می برد، ممکن است دچار آبریزش بینی، کم شدن اشتها، خس خس سینه و اسهال شود. این ویروس در میان پرندگان به راحتی قابل انتقال است. برای درمان این نوع عفونت معمولا از آنتی بیوتیک استفاده می‌شود.

عفونت ویروسی

متاسفانه لیست این نوع از بیماری در پرندگان زینتی بسیار طولانی است و در میان انواع بیماری پرندگان جزو شایع ترین آنها محسوب میشود. مهمترین این عفونت ها عبارتند از :

  • ویروس پاچکو (Pacheco): مهمترین علائم آن سقط جنین، اسهال، لرزش، عدم تعادل، تشنج و مرگ در طی 48 ساعت می‌باشد.
  • بیماری پر و منقار: مهمترین علائم آن ریزش پرها، تغییر شکل منقار، اسهال، بی حالی، از دست دادن اشتها، مرگ در طی دو تا چهار هفته می‌باشد.
  • ویروس پولیوما (polyomavirus): مهمترین علائم آن کاهش وزن، شکم متورم، کاهش اشتها، افسردگی، مرگ ناگهانی می‌باشد.

News source

18 Februrary 2019 - 09:19

Tags

  • درمان_بیماری_پرندگان_خانگی
  • انواع_بیماری_پرندگان
  • بیماری_قناری_و_درمان
  • بیماری_کبوتران

User Review

Total Score

No Comment Post yet

Submit Comment

Your Score